Piharakennusten myynti onnistuu myös verkkokaupassa

Asiakkaan palveleminen ja yksilöllisten tarpeiden huomioiminen ovat keskeisiä Puuidean toiminnassa, korostaa toimitusjohtaja Jouko Rintala. Yritys valmistaa puisia piharakennuksia ja -rakenteita kotimaisesta puusta, erityisesti lämpökäsitellystä puusta.

– Ideana on tehdä laadukkaita tuotteita ja antaa hyvää palvelua. Mallistot on sovitettu myös kaupunkiympäristöön sopiviksi. Perinteinen hirsimalli ei sovi kaikkialle.

City-mallisto on löytänyt tiensä ihmisten pihoihin. Mallisto on ajateltu kaupunkipihoihin, jonne on tarjolla vähän vaihtoehtoja. Ihmisillä on tarvetta kesäaikaiseen tilapäismajoitukseen, kertoo Puuidean toimitusjohtaja Jouko Rintala (oik). Kristian Lindfors työllistyi yritykseen suoraan TEAKin puusepän koulutuksen jälkeen.

City-mallisto on löytänyt tiensä ihmisten pihoihin. Mallisto on ajateltu kaupunkipihoihin, jonne on tarjolla vähän vaihtoehtoja. Ihmisillä on tarvetta kesäaikaiseen tilapäismajoitukseen, kertoo Puuidean toimitusjohtaja Jouko Rintala (oik). Kristian Lindfors työllistyi yritykseen suoraan TEAKin puusepän koulutuksen jälkeen.

Rintala kertoo, että Puuidea on siirtänyt taloteollisuuden oppeja piharakennusten tuotantoon. Yritys on parin vuoden ajan hionut konseptiaan ja mallistoaan; rakennukset toimitetaan elementteinä tai valmiiksi asennettuina.

– Halutessaan rakennuksen saa avaimet käteen -toimituksella, jonka kustannukset ovat tiedossa. Pihamaalle ei tule lautakasaa, jota pitäisi alkaa itse kokoamaan ja edessä voi olla yllättäviäkin kuluja tai koko kesäloma menee rakennusta kootessa, Rintala kuvailee.

Puuidea on mennyt myös verkkokauppaan ja avannut sen Woodia-nimellä.

– Uskomme verkkoon myös tällaisessa kaupassa, jossa keskiostos on yli 3000 euroa, vaikka verkkokaupassa se on yleensä muutamia satoja euroja. Onnistuminen vaatii, että sivuilla on riittävästi tietoa päätöksentekoon. Havainnekuvat ja videot ovat hyviä.

– Toki meillä on myös myyntinäyttelyitä eri puolilla Suomea, sillä monet haluavat päästä näkemään tuotteet. Tällä hetkellä tuotteita on esillä mm. Ylöjärvellä, Riihimäellä, Vaasassa ja Lahdessa, Rintala kertoo.

Puuidean Woodia-tuotteiden päämarkkina-alueet ovat pääkaupunkiseutu sekä Tampereen, Turun, Oulun ja Jyväskylän seudut. Tuotanto on Teuvalla. Ympärivuotisesti yritys työllistää kuusi henkeä, sesonkiaikana keväästä syksyyn enemmän.

– Nyt jo hankimme ovet ja ikkunat alihankintana ja tuotannon kasvaessa haemme sopimusvalmistajia.

Puualan koulutuksesta suoraan töihin

Puuidealla on työskennellyt keväästä lähtien myös TEAKissa opiskellut Kristian Lindfors. Hän oli ensin työssäoppimassa yrityksessä ja pääsi tekemään monipuolisesti töitä tuotannossa ja asennuksilla. Työt sujuivat hyvin ja hän työllistyikin suoraan yritykseen suoritettuaan puualan perustutkinnon TEAKissa.

– En voisi olla tyytyväisempi! Kaikki on mennyt niin kuin pitääkin, Kristian Lindfors iloitsee.

Aikaisemmin hän on työskennellyt metallialalla.

– Olen tehnyt töitä aina käsillä. Vaikka materiaali on eri, niin puualalla on paljon samaakin kuin metallialalla.

Kristian Lindfors on enemmän kuin tyytyväinen. TEAKin puualan koulutukseen kuuluva työssäoppiminen johti työllistymiseen Puuideaan.

Kristian Lindfors on enemmän kuin tyytyväinen. TEAKin puualan koulutukseen kuuluva työssäoppiminen johti työllistymiseen Puuideaan.

Puuidealla on Teuvan lisäksi näyttelyalueet mm. Vaasassa, Ylöjärvellä, Lahdessa ja Riihimäellä.

Puuidealla on Teuvan lisäksi näyttelyalueet mm. Vaasassa, Ylöjärvellä, Lahdessa ja Riihimäellä.

Jaa Facebookissa

Kommentoi kirjoitusta