Tiedote, julkaistu 5.1.2018

TEAK – Teuvan Aikuiskoulutuskeskus yhdistyy Suomen Yrittäjäopiston kanssa. TEAK ja Suomen Yrittäjäopisto ovat molemmat valtakunnallisesti toimivia aikuiskoulutukseen erikoistuneita koulutuksen järjestäjiä. TEAK on selvittänyt yhdistymismahdollisuuksia eri koulutuksen järjestäjien kanssa. Neuvotteluiden jälkeen Teuvan kunnanhallitus ja kunnanvaltuusto hyväksyivät yksimielisesti Joulukuussa 2017 TEAKin toiminnan yhdistämisen Suomen Yrittäjäopiston kanssa. Molemmat oppilaitokset järjestävät toimivat valtakunnallisesti koko Suomessa ja keskittyvät aikuiskoulutukseen. Olemme yhdessä isompi toimija. Pystymme tarjoamaan aikaisempaa laajemmin koulutuspalveluja erilaisille asiakkaille. TEAKin ja Yrittäjäopiston nykyiset koulutuspalvelut jatkuvat sopimusten ja käytäntöjen mukaisesti. Yhdistymisen jälkeen tuodaan myös nopeasti esille uudenlaisia palveluita ja koulutuksia, näistä tiedotetaan erikseen. Uusia odotuksia ja mahdollisuuksia liittyy erityisesti valmisteilla olevaan maakuntauudistukseen ja tuleviin kasvupalveluihin. Yhdistymiseen liittyvät neuvottelut jatkuvat talven ja kevään aikana. Tavoite on saada vietyä yhdistyminen virallisesti läpi Kesän 2018 alkuun mennessä.

Lisätietoja:

Ari Maunuksela